Väx i motvind, vår nya blogg om att satsa i lågkonjunktur

11 Jun
11 juni, 2009

Alla marknadsförare vet innerst inne att de i lågkonjunktur borde satsa mer, inte mindre på marknadsföring. När konkurrenternas röster tystnar, är det både lättare och billigare att göra sig hörd och vinna marknadsandelar. Ändå är det få som gör det.

Orsaken är enkel. Det är svårt att motivera en bibehållen eller ökad marknadsföringsbudget när alla andra kostnader måste reduceras. Marknadsföring är en rörlig kostad, vilket gör den relativt smärtfri att skära i – åtminstone på kort sikt.

Men det finns möjligheter att både vara sparsam med marknadsföringspengarna och vinna nya kunder.
Det handlar om att prioritera rätt saker.

Du måste inte nödvändigtvis satsa mer för att lyckas. Du ska satsa, men satsa rätt. Välj rätt målgrupp, rätt budskap och rätt mediekanal. Då kommer du att gå ur lågkonjunkturen som en vinnare.

Vill du veta mer, gå in på www.väximotvind.se

Där kan du bland annat läsa om hur andra gjort för att ta marknadsandelar, undersökningar som visar på vikten att satsa på marknadsföring även när alla kostnader måste stramas åt. Du kan dessutom följa utvecklingen i vårt växthus, det konkreta resultatet av vad näring och omsorg gör för tillväxten.

Det finns alltid möjligheter till tillväxt, även om läget för tillfället är öken.

Tags: , ,
2 replies
  1. CGHanson says:

    ”Väx i motvind, vår nya blogg om att satsa i lågkonjunktur | B2B-bloggen” http://bit.ly/OUcaX

    This comment was originally posted on Twitter

    Svara
  2. ccrusell says:

    ”Väx i motvind, vår nya blogg om att satsa i lågkonjunktur | B2B-bloggen” http://bit.ly/OUcaX (via @CGHanson)

    This comment was originally posted on Twitter

    Svara

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *