Skip to main content

bloginlagg-axis-gameB2B-marknadsföring är inte bara 24-sidiga maskinbroschyrer, decimalfyllda faktablad och rollups till branschmässor – nej, det kan vara rena rama nöjet också. Åtminstone om man som Axis Communications ser sina kunder som helt vanliga, dödliga, glada och ibland spelsugna människor och skapar en rolig, mobil spelapp för att marknadsföra en av sina kameraserier.

I spelet Axis PTZ Master – som finns att ladda ner gratis på AppStore och snart släpps på Android Store – börjar du som junior säkerhetsvakt med ansvar för en liten matbutik. Med turens och skicklighetens hjälp avancerar du din väg till über-viktig säkerhetsansvarig på en stor flygplats någonstans i världen. Naturligtvis blir dina hyllor tomma på varor, ficktjuvar kommer på besök, produktionslinjer havererar, bagage lämnas utan tillsyn, VIP-gäster äskar silverfatsbehandling och så vidare. Till din hjälp att klara av denna stressiga tillvaro har du självklart Axis PTZ-kameror (pan/tilt/zoom-kameror); state-of-the-art-produkter som ibland till och med gör jobbet åt dig.

Ingenting för den stressotålige, men desto roligare för dig med överaktiv personlighet och okuvlig tävlingsinstinkt.

Spelappen ingår i en global kampanj för Axis tre olika PTZ-kameraserier M, P och Q-line och synkroniseras med mer traditionella media, såsom annonser och direktmarknadsutskick. För Axis samarbetspartners finns chansen att bli utsedd till PTZ Master Hero och stoltsera med den ärofyllda titeln på Axis webb och Facebook-sida. Detta gör man genom att sopa mattan med sina konkurrenter och nå toppen av highscorelistan.

Är du överaktiv, tävlingsinriktad och nyfiken? Läs mer och ladda ner spelet till din iPhone på App Store.