Fem åtgärder som skapar tillväxt i motvinden

14 Dec
14 december, 2011

När tiderna är tuffa gäller det att få mer resultat för mindre budget: alltså att både vara sparsam med marknadsföringspengarna och vinna nya kunder. Det är inte omöjligt, det handlar, som så ofta, om att prioritera rätt saker.

De fem enkla budord vi ger alla våra kunder är:
1. Satsa på kommunikation som fokuserar på att ändra beteende, inte attityd.
2. Satsa på storkunderna i din kategori.
3. Satsa på marknader och segment som växer.
4. Satsa på ett smartare erbjudande.
5. Satsa på alternativ kommunikation.

På vår kampanjsida www.vaximotvind.se har vi samlat fakta från världens experter hur satsningar i lågkonjunkturer skapat nya vinnare, tillsammans med handfasta råd om hur du ska agera för att gå ur den här lågkonjunkturen som en vinnare.

Essensen i våra råd är att du inte nödvändigtvis måste satsa mer för att lyckas. Det vi säger är att du ska satsa, men satsa rätt. Välj rätt målgrupp, välj rätt budskap och välj rätt mediekanal.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *