Skip to main content

Evolin®

Duni tänker med en revolutionerande, ny duk bryta sig in på linnemarknaden. Med engångsmaterialet Evolin®, som känns som linne, ska restauranger förmås att överge den dyra, omständiga och inte alltid så miljövänliga hanteringen med linnedukar.

Pyramid arbetar med kampanjen som nu lämnar en “teaser-fas” bakom sig för den egentliga lanseringen. Detta sker genom ett virtuellt besök på en bättre restaurang. Med hjälp av en 360°-graders film på kampanjsajten www.evolutionoflinen.com får vi bekanta oss med den helt linnetrogna känslan i materialet.

360° fotografering är inget nytt, men att använda tekniken för film är ännu tämligen oprövat. Duni tar tekniken ett steg längre: via hot spots i filmen kan besökaren klicka in sig på utvalda scener i filmen, även de i 360°, där fördelarna med materialet framhävs ur en mängd olika synvinklar – gästernas, personalens, ägarnas, den kräsne kritikerns.

Denna detalj ställer höga krav på precision och timing.

Evolin® lanseras nu på flera marknader. Pyramid har tagit fram ett mycket omfattande paket med webbsajter på flera språk, annonser, DR-kampanjer, mässkoncept, internt utbildningsmaterial, säljmaterial  med mera.

Projektgrupp Pyramid: Lisa Skarp, projektledare, Micco Grönholm, varumärkesstrateg, Henrik Stierna, Art Director, Jason Ross, Copywriter, Mikael Olsson, Interactive Art Director, Arvid Kandell och Simon Persson, utveckling, Filippa Nelson, produktionsledare.