Näringslivsdagarna publiksuccé för 22:a året i rad

11 Oct
11 oktober, 2012
Familjen Helsingborg på Näringslivsdagen 2012.

Familjen Helsingborg på Näringslivsdagen 2012.

Näringslivsdagarna i Helsingborg Business Region har i år vuxit till en vecka fylld av evenemang med syfte att stimulera företagande och entreprenörskap i regionen. Pyramid är för tredje året i rad en av huvudsponsorerna. Veckans absoluta höjdpunkt är Näringslivsdagen som hölls 10 oktober på Helsingborg Arena, med temat Nya arenor. I år gästades Näringslivsdagen av bland andra professorn och affärstänkaren Alf Rehn, affärskvinnan Emma Wiklund, ordföranden i sjätte AP-fonden Ebba Lindsö och rapparen Petter.

Närmare 1 000 personer är publikrekord för Näringslivsdagen som vuxit rejält i publik de senaste tre åren. I år ”provkördes” Helsingborg Arena, som har officiell invigning först 30 november.

Familjen Helsingborg, det nya varumärket för näringslivs- och destinationsutveckling i regionen som offentliggjordes tidigare i år, presenterades nu också visuellt. Pyramid står bakom varumärkesutveckling och grafisk identitet för Familjen Helsingborg.

Under NyföretagarCentrums inspirationskväll, också på Helsingborg Arena, stod Webbyrån Petra för kvällens tema: Kom i webbform! C-G Hanson och Ulf Vanselius från Petra talade om hur man utnyttjar webben för att skapa fler och mer lönsamma affärer, bland annat med hjälp av olika sociala kanaler.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *