Skip to main content

Sociala media öppnar för dialog och det gäller att hantera den smart.

I detta roliga case fick resebyrån Thomas Cook en udda förfrågan: En kille med namnet Thomas Cook tyckte att resebyrån gott kunde skänka honom en resa som kompensation för att han blivit retad under de flesta av sina 26 år. Thomas Cook svarade artigt att det inte var deras policy att skänka bort resor.

En representant från konkurrenten ”lowcostholidays.com” tog genast upp tråden och svarade på Thomas Cooks blogg att de självklart hade skänkt en resa om

Thomas hade hetat Lowcost Holiday. Som avslut skriver representanten  mycket spetsigt att de ger bort resan eftersom Thomas Cook uppenbarligen har ekonomiska problem (dessutom refererar de till konkurrenten som ”Thomas Crook”…)

26-åringen blev glad och har spridit nyheten på olika bloggar. Lowcostholiday.com vann en massa kul publicitet för kostnaden av en resa. Och Thomas Crook, sorry Thomas Cook, undrar nog mest vad som hände.

Thomas Cook