Tonläget är allt

23 Jan
23 januari, 2014

På Pyramid vet vi allt om vikten av rätt tonläge för att vinna kundernas hjärtan. Den gamla sanningen ”den som skriker högst blir hesast” tål att dammas av, ja, man kan nog med fog säga att den är tidlös. För vem orkar lyssna till den som behöver höja rösten för att höras? Den som inte har ett budskap intressant nog att bära sin egen vikt? Som behöver dopa sina formuleringar med förstärkningar, understrykningar, versaler och – det värsta misslyckandet av dem alla – utropstecken.

Som kommunikationshantverkare tjänar vi på Pyramid vårt dagliga bröd på oförställda, kärnfulla budskap utan tillsatser. Glädjande nog delar begåvade kollegor i branschen likt Camilla Eriksson vår syn på varför vi går till jobbet varje dag: Hitta kärnan. Formulera den formidabelt. Låt den verka.

Fuska inte. Håller det inte utan utropstecken, då håller det inte. Punkt.

P.S. Vi visste att vi är Sveriges bästa B2B-byrå och att vi siktar mot att bli Europas dito. Däremot visste vi inte att vi också är Sveriges främsta varumärkesbyrå. Det är stort.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *