Ny look med samma kärna för Diab

09 Mar
9 mars, 2016

Diab är en global marknadsledare inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial till olika typer av kompositkonstruktioner – bland annat vingar till vindkraftverk, vid tillverkning av båtar, flygplan, tåg, bussar samt inom byggnadskonstruktion. Diabs material kännetecknas av en unik kombination av låg vikt och hög hållfasthet, isolationsförmåga och kemisk resistens.

Diab är sedan många år kund till Pyramid och det är med glädje vi nu hjälper denna spännande samarbetspartner att lansera en helt ny grafisk profil.

Den nya profilen speglar ett företag som redan för 60 år sedan startade en revolution inom kompositmaterial. Profilen inspireras av kärnmaterialens oändliga variationsmöjligheter och tillämpningsområden, samtidigt som den visar Diabs utveckling till ett modernt, högteknologiskt företag – utan att förlora referenserna till historien.

Diabs nya grafiska profil omfattar ny logotyp, nytt grafiskt manér samt nytt bildmanér, allt sammanfattat i en brand book. Profilen lanserades internt den 17 februari i samband med att Diab öppnade ett nytt kontor i Helsingborg. Pyramid stod för arrangemanget av hela eventet.

Arbetsgrupp Pyramid
Projektledare: Maria Hoffstein
AD: Anna Wiedner
Copy: Maggie Crusell
Produktionsledare: Filippa Nelson
Originalare: Irina Andreeva

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *