Vill du aktivera dig mer i Kina?

24 Apr
24 april, 2017

KIna

Den kinesiska marknaden är oändlig och inte helt lätt att bearbeta. Förutom att all kommunikation behöver vara på kinesiska, skiljer sig kanaler och vanor radikalt från vad vi är vana vid – både inom B2B och B2C.

En av våra kunder behövde för ett tag sedan hjälp med en kampanj i sociala media i Kina, vilket innebär vissa utmaningar. Facebook existerar i princip inte. Istället domineras den kinesiska marknaden av WeChat, en mobil tjänst för text- och röstmeddelande som i princip används till allt inom SoMe-området av 890 miljoner aktiva användare – som privatpersoner och för kommunikation mellan företag.

Via Bamboo Asia, vår partner i Kina löste vi utmaningen snabbt och enkelt precis som vi tillsammans kan bistå med t ex PR, kampanjer, case-filmer eller helt enkelt bara kinesiska versioner av allt från webbsidor till kundtidningar.

Som Sveriges mest internationella B2B-byrå är vi uppkopplade till olika nätverk i Europa, Asien och Amerika där våra kunder kan få hjälp med lokalisering och kampanjer. Våra närmaste vänner heter Image och här kan du bekanta dig med dem.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *