Skip to main content
Kommunikation/ReklamVarumärken/Marknadsföring

Pyramidkampanj för Atlas Copco vann Wallenbergpris i marknadsföring

Atlas Copcos division för “Surface Drilling Equipment” har erövrat Peter Wallenberg Marketing and Sales Award 2008 för kampanjen ROC Care. Kampanjen som utformats av Pyramid i samarbete med Andreas Nordbrandt, vice VD Division Surface Drilling Equipment och Jan Forsell, Aftermarket Business Developer på Atlas Copco CMT Sweden AB har kraftigt ökat försäljningen av eftermarknadsprodukter.

– Vi på Pyramid är naturligtvis mycket stolta och glada att kampanjen får det mest prestigefyllda marknadsföringspriset inom Atlas Copco-gruppen, säger Ulf Vanselius, VD Pyramid. Det är också ett erkännande för att vårt dagliga fokus på byrån – att skapa uppseendeväckande lönsam reklam för våra kunder – verkligen ger resultat.

Priset delas ut 27 april.

Läs mer om kampanjen här, klicka på Atlas Copco-logotypen.

Läs mer om Peter Wallenberg Marketing and Sales Award här.