Skip to main content

Utvecklingen inom digitala och sociala media går i rasande takt. Visste du t ex att Facebook, om det vore ett land, skulle vara  världens tredje största? Eller att LinkedIn får två nya medlemmar varje sekund?

Som marknadsförare är det viktigt att hålla sig uppdaterad om vad som händer inom t ex sociala medier. Även om det inte är en kanal som alla B2B-företag använder idag så kommer alla (som vill överleva) snart att vara tvungna. Skälet är enkelt. Här finns morgondagens kunder – och när de växer upp kommer de aldrig att acceptera vårt sätt att göra affärer. Den som inte anpassar sig till hur morgondagens kunder vill söka information, välja och köpa produkter och rent allmänt ha en relation med sina leverantörer kommer att gå under.

Vill du hänga med i utvecklingen och ha koll på dagens trender kan vi rekommendera två källor:

1. Kanske har du sett några av de filmer som heter ”Did you know?” Filmerna är producerade av Erik Qualman, en av världens ledande orakel inom teknologiutveckling och sociala media. Här ser du senaste filmen för 2013.

2. Anmäl dig till Webbyrån Petras frukostseminarium om den personliga webben. Vi ger en handfast presentation av trender inom responsive webb, sociala media och mobil – och hur du bäst använder dem i ditt företag. Mer information och anmälan hittar du här.