Skip to main content
I reklamens värld är det oftast inte positivt att bemöta konkurrenters
utspel, utan tvärtom låta dem somna bort. Men när det sker på rätt sätt
blir det både kul och slagkraftig kommunikation.
Som i detta exempel, som är ett svar från ElGiganten på ONOFFs anmälan
till marknadsdomstolen att företaget använde “billigast” på fel sätt. Och
visst blev det rätt kul, förutom att understryka att ElGiganten normalt
sätt är billigast och dessutom har glimten i ögat.

bloggbild_elgig

I reklamens värld är det oftast inte positivt att bemöta konkurrenters utspel, utan tvärtom låta dem somna bort. Men när det sker på rätt sätt blir det både kul och slagkraftig kommunikation. Som i detta exempel, som är ett svar från ElGiganten på ONOFFs anmälan till marknadsdomstolen att företaget använde “billigast” på fel sätt. Och visst blev det rätt kul, förutom att understryka att ElGiganten normalt sätt är billigast och dessutom har glimten i ögat.

Vinnaren är…