Skip to main content
Interaktiva media/InternetKommunikation/ReklamPyramidStrategi

Pyramid lanserar Sveriges nya marknadsföringsindex

Som marknadsansvarig kämpar du säkert med att motivera din budget varje år, och för att få budgeten att räcka till allt fler aktiviteter i ett snabbare och tuffare marknadsklimat.

Vi känner igen situationen. Våra kunder frågar oss ofta saker som: ”Hur mycket lägger andra företag på marknadsföring?” eller ”Hur mycket spenderar andra på sin webb?”

Tyvärr finns det minimalt med statistik inom detta område, om ens någon alls. Och det är i det syftet vi har bestämt oss för att bygga Sveriges marknadsföringsindex.

Vi kommer årligen att sammanställa vad marknadschefer i Sverige tror om framtiden, vilka utmaningar de ser och hur de tänker investera sina pengar vid kommande budgetprocess.

Tycker du idén verkar bra så kan du bidra genom att ta 5 minuter att svara på 6 korta frågor om din marknadsföringssituation. Dina svar är anonyma, men om du vill får du en personlig rapport där dina svar relateras till övriga marknadsansvariga i Sverige.

Gå till undersökningen

Stort tack för din hjälp!

Ulf Vanselius

VD, Pyramid Communication AB