Idag behöver vi marknadsförare ta hänsyn till rad nya faktorer. Nya beteenden, nya affärsprocess och nya kanaler är bara några utmaningar vi står inför. Och data tar oss bara en delvis framåt – för data utan insikt kan tom vara kontraproduktivt. Därför, ta tillfället i akt att lära av de som gjort misstagen och av dem lärt sig vägen framåt.

Efter tät dialog med medlemmar lanserar Sveriges Annonsörer utbildningssatsningen ”Campus” med nio lärarledda program och drygt 20 mikrokurser inom bland annat varumärkesstrategi, B2B-marknadsföring, effekt och marknadsrätt.

Campus är skräddarsytt utifrån de behov och utmaningar som finns i marknadsorganisationer, och vi har alltid med oss köparsidans perspektiv. Det är ett upplägg som våra medlemmar efterfrågar och lärmetoden är utvecklad för att säkra implementering i hela teamet, säger Karin Grohman, projektledare för utbildningssatsningen hos Sveriges Annonsörer.

B2B är ett huvudområde inom Campus eftersom många företag idag möter nya krav från kunderna och allt tuffare konkurrens. Som Sveriges ledande B2B-byrå ser vi det som självklart att vara aktiv i denna typ av program och dela insikter och kunskap.

Du läser mer om Campus här: www.sverigesannonsorer.se/campus. Anmäl dig idag. Det är väl investerad tid och pengar!

Om du vill värma upp hittar du en värld av kunskap på pyramid.se.