Skip to main content

Den som inte inser hur marknadsföringen påverkar ett företags resultat ser marknadsföring enbart som en kostnad – en post bland många i resultaträkningen. Ändå är det marknadsföringen som bygger relationer till företaget och skapar en positiv bild i kundernas medvetande. Denna bild brukar kallas goodwill, och även ekonomerna håller nog med om att goodwill är en tillgång. Därför bör marknadsföring behandlas som en tillgångsskapande investering; inte som en kostnad.

Och inte nog med det – målinriktad och uthållig marknadsföring gör först potentiella kunder medvetna om att företaget finns, berättar sedan vad företaget kan leverera och visar, sist men inte minst, varför företaget är värt att göra affärer med. Marknadsföring får kunderna att öppna sig, bli mottagliga för information, motiverar rätt pris och gör att man får vara med vid upphandlingar och så småningom bli en leverantör som kunden litar på – en partner.

Marknadsföring skapar kort och gott bättre affärer.

Håller du med, ta dig en titt på Modern Marknadsföring. En ny bok på 311 sidor laddade med handgripliga tips och goda råd om frågor som du möter varenda dag – prissättning, argumentformulering, kampanjplanering o.s.v. Självklart täcker vi också in det allra senaste inom digitalisering och mediaval. Dessutom får du ett värdebevis som ger dig 30 minuters konsultation där vi hjälper dig att sortera tankarna, tackla problemen och hitta fungerande lösningar.

Läs mer och beställ här