Skip to main content

Under B2B Marketing, Sveriges största event inom B2B-marknadsföring gav Anja Simonsson, Vice President Marketing på Munters, en av dagens mest uppskattade presentationer runt hur bolaget erövrat världsmarknaden med en tillväxt på 23% under 2022.

Basen för Munters varumärkesarbete har varit en unik marknadsanalys utvecklad på Lunds Universitet som ger insikt i kundernas sanna (dvs ej påstådda) drivkrafter för att köpa mer och betala ett premiumpris. Kunskap om konkurrenterna och rätt varumärkesposition ger förutsättningar för att utveckla kommunikation som verkligen driver affären.

Låter det intressant? Läs mer här:
https://blog.pyramid.se/2014/09/fraga-aldrig-vad-dina-kunder-tycker-de-ljuger/
https://blog.pyramid.se/2014/10/darfor-koper-kunder-inom-b2b/
https://blog.pyramid.se/2015/01/faktorerna-som-bygger-ett-starkt-varumarke/