Ny varumärkesstrategi för Swedish Space Corporation

03 May
3 maj, 2011

ssc_logoSwedish Space Corporation, SSC, grundades 1972 och ägs av svenska staten. Företaget finns i sju länder, bland andra Sverige, Tyskland, Chile, USA och Kina, men har kunder i betydligt fler. SSC:s främsta verksamhet är att utveckla och bygga satelliter, raketsystem, forskningsballonger och avancerade havsövervakningssystem.

Under drygt ett år har Pyramid agerat bollplank och strategisk konsult för SSC med syfte att skapa ett kommersiellt och globalt attraktivt företag inom rymdindustrin. Uppdraget har omfattat att, tillsammans med SSC:s ledning, se över och uppdatera verksamhetens visionramverk och samordna verksamhetens alla bolag under ett varumärke och en varumärkesplattform. Pyramid har också tagit fram en  övergripande kommunikationsstrategi för de olika delarna inom SSC.

Den i nuläget offentliga och synliga delen av arbetet är SSC:s nya webbsajt, www.ssc.se.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *