Skip to main content

De flesta läroböcker är fullmatade med värdefull kunskap, erfarenhetsbaserade råd och praktiska tips. Ändå har många svårt att få nytta av de fina modellerna och de smarta analysverktygen. Säljarna vägrar att ställa upp på det nya arbetssättet och boken hamnar i bokhyllan bredvid de andra som inte heller klarade kontakten med verkligheten.

Det här vill författarna till den nya marknadsföringsboken “Modern marknadsföring” ändra på. Den som köper boken får därför möjlighet att under 30 minuter diskutera sina praktiska marknadsföringsproblem med författarna.

– Vi vill att den som hör av sig till oss ska få nytta av pratstunden, säger Ulf Vanselius. Därför vill vi att man tänker igenom vad man vill diskutera och fyller i en enkel frågemall som finns på internet. Då kan vi förbereda oss. Självklart löser man inga problem på en halvtimma, men vi kan kanske ge några handgripliga tips eller introducera ett nytt sätt att tänka.

“Modern marknadsföring” finns hos alla nätbokhandlare och kan dessutom köpas direkt av författarna här.