Skip to main content

De senaste åren har CDON genomgått en spännande transformation. Från att vara en traditionell e-handlare/återförsäljare har bolaget utvecklats till att bli Nordens ledande marknadsplats. En marknadsplats där utvalda handlare erbjuder miljontals produkter till nordiska konsumenter.

Förutom att attrahera konsumenter har därmed CDON antagit utmaningen att locka e-handlare, grossister och varumärkesägare att välja marknadsplatsen som säljkanal. I arbetet med att avancera inom B2B-marknaden har CDON valt att arbeta tillsammans med Pyramid som marknadsföringspartner.

Efter inledande strategi- och analysfas har Pyramid designat, byggt och skapat content till en webb som riktar sig specifikt till potentiella handlare (https://cdonmarketplace.com/sv/). Trafik och leads har framgångsrikt genererats, genom digitala kampanjer, med ständigt förbättrad målgruppsstyrning i kombination med träffsäkra budskap och uppmärksamhetsväckande design.

I skrivande stund har över 1500 handlare anslutit sig till CDON Marketplace, och får därmed tillgång till över två miljoner potentiella kunder på Nordens ledande marknadsplats.