Account Based Marketing är en teknik att bearbeta nyckelprospects genom ett budskap som enbart riktas till beslutsfattare i just målföretaget. Genom att ditt företag syns frekvent för just dessa företag skapar du medvetenhet och familjaritet vilket är en bra grund för att vinna affärer. Du når också en bredare grupp av beslutsfattare än om du besöker företaget vilket skapar en diskussion som involverar er.
Account Based Marketing baseras traditionellt på IP-styrd annonsering, men idag finns det fler digitala kanaler du kan använda som ofta är effektivare och billigare. LinkedIn kan riktas mot specifika företag, länder och titlar. Geo-styrd annonsering kan ske baserat på adressen till huvudkontoret. Möjligheterna är många.
När personer från dessa företag, eller andra prospects, landar på din hemsida har du exakt 2,8 sekunder på dig att övertyga besökaren att han är på rätt plats – annars lämnar han omedelbart för nästa alternativ. Den personaliserade webbsidan ger rätt information till varje kund och är sedan basen för en fortsatt bearbetning.
Och rösten är framtiden. Vi kommer att söka, beställa och allt annat vi gör på webben idag via rösten. Google ger oss insikt i vad som finns idag och vad som komma skall.
Vill du ha verktygen för vinna fler stora kunder ska du komma på vårt kostnadsfria seminarie i Malmö den 22/3 eller Stockholm den 15/3 . Det kan bli den bästa investering du gjort.