Skip to main content

De flesta svenska företag står inför utmaningen att motivera mervärdet i deras produkter. Huvudproblemet är att allt fler produkter upplevs som allt mer lika. Enda sättet att få kunderna att acceptera ett högre pris är att förknippas med något utöver det vanliga.

Något utöver det vanliga kan vara att utveckla så kallade metavärden, dvs att ladda varumärket med mjuka parametrar som kunderna uppskattar och är beredda att betala mer för. Så långt är de flesta marknadsförare överens. Men frågan är vilka slags associationer till ditt varumärke som de facto driver försäljning – alltså vad är det som får kunderna att betala mer?

Något utöver det vanliga kan också vara att anpassa dina kontaktytor till hur kunderna söker information – kort och gott hur webb, mobil och sociala media kan utnyttjas som strategiska marknadskanaler för att bygga varumärket och sälja mer kostnadseffektivt.

Välkommen till två spännande seminarier i samband med Swedish Open i Båstad.

Webbdagen, torsdag 16 juli

Under en förmiddag får du koll på de senaste digitala trenderna och hur du kan dra av den digitala revolutionen. Som externa talare kommer bl a Patrik Romberg, Senior Vice President, Trelleborg och Fredrik André, Global Marketing Director på Medius. Missa inte heller CMS-duellen mellan Sitecore och EPiServer där du får en överblick över funktioner och framtida utveckling

Varumärkesdagen, torsdag 23 juli

Under en förmiddag får du får du spännande insikter i vad som driver företagsvärde, beslut och försäljning. Externa talare är bla Patrik Romberg, Senior Vice President, Trelleborg, Clas Thott, Vice President Marketing, Hiab och Mats Rönne, Senior Strategist.

Ladda ner kompletta programmet här

Anmäl dig här

Begränsat antal platser.